Miłosna opowieść dla dzieci

Dzisiaj miałam napisać zupełnie o czymś innym, ale odebrałam książki, które kupiłam swojej chrześnicy i wśród nich było to małe cudo. Po wyjściu z księgarni szłam ulicą, czytałam tę książkę dla dzieci i uśmiechałam się przy tym szeroko, więc musiałam wyglądać co najmniej dziwnie 😉

Szukając ciekawego, oczywiście książkowego, prezentu, przypadkiem natknęłam się na miłosną opowieść dla dzieci napisaną przez Agnieszkę Frączek i zilustrowaną przez Elen Lescoat. Książka ta nosi tytuł Kocham cię! i opowiada oczywiście o miłości.

Agnieszka Frączek niezwykle prosto, a zarazem bardzo mądrze opisała uczucie miłości jakim każdy mały człowiek darzy swoich najbliższych: mamę, tatę, babcię, a nawet pluszowego misia. Autorka tej książki jest poetką, dlatego ta miłosna historia jest napisana wierszem, dzięki czemu świetnie się ją czyta i słucha oraz szybko zapada w pamięć.

Agnieszka Frączek tworząc tą opowieść, sięgnęła do doświadczeń znanych dzieciom, dlatego jest ona łatwa w odbiorze, a przy tym niezwykle realistyczna. Myślę, że wiele dzieci rzuca się na swoich tatusiów po ich powrocie z pracy ze słowami:

Tatuś! Jesteś nareszcie! Tak się stęskniłam, jakbyś ze dwieście albo ze trzysta lat był w tym biurze!

20151013_173118

czy też chce pomagać swoim mamusiom, na przykład w pieczeniu ciasta:

Mogę miksować…? Mogę! To super! Ojej, jak pachnie! Już za minutę całe (mniam) ciasto znajdzie się w brzusiu. Jak ja cię kocham, moja mamusiu!

20151013_173130

Oprócz uroczego tekstu wielkim atutem tej książki są piękne, kolorowe ilustracje. Przedstawiają one główną bohaterkę w otoczeniu najbliższych, ukochanych osób. Jest zapracowany tata, który ma jeszcze siłę na figle i psoty, jest dająca całusa mamusia, pachnąca ciastem, jest ukochany pluszak, z którym lepiej się zasypia czy wreszcie daleko mieszkająca babcia, która przyjechała z niespodzianką. Uśmiechamy się mimowolnie na sam widok tych urokliwych ilustracji.

Ta książka może być świetnym prezentem dla dziecka (a zbliża się grudzień i wiele okazji mikołajowo – światecznych), ale sądzę, że rodzice i dziadkowie też ucieszyliby się z tej niewielkiej opowieści miłosnej!  Serdecznie polecam!

20151013_173054 Agnieszka Fraczek, Elen Lescoat, Kocham cię!, Wydawnictwo Debit: Bielsko – Biała 2010.

Skomentuj

