Tajemniczy przyjaciel w klasie 1b!

Poznaliście już klasę 1b i jej wychowawczynię? Jeśli nie to, przedstawiam Wam wszystkich dziesięcioro uczniów: Kubę, Oliwkę, Julkę, Kacpra, Szymka, Zuzię, Oskara, Maję, Filipa i Natalkę. Ich wychowawczynią jest pani Klara – miła i mądra nauczycielka.

Niedługo po rozpoczęciu nauki w klasie 1b można było zauważyć, że dzieci podzieliły się na grupki ze względu na sympatię i zainteresowania. Pierwszaki bawiły się ze swoimi ulubionymi koleżankami czy kolegami, a innych nie zapraszały do wspólnego spędzania czasu. Można było również dostrzec pierwsze kłótnie i niesnaski, a także niesympatyczne zachowania. Oskar nawet pobił się z Filipem! A Zuzia z Mają nie chciały rozmawiać z Natalką! Pani Klarze bardzo się to nie podobało, bo chciała, aby wszystkie dzieci w klasie były dla siebie miłe. Wtedy wpadła na wspaniały pomysł! Następnego dnia przyniosła do szkoły słoik wypełniony małymi poskładanymi kartkami. Każde dziecko miało za zadanie wylosować jedną kartkę, przeczytać zapisane na niej imię i zachować tę informację dla siebie. Pani Klara powiedziała, że dziecko, którego imię wylosowali, jest ich tajemniczym przyjacielem i należy być dla tej osoby wyjątkowo miłym i pomocnym. No i w dalszym ciągu nie wolno było tego imienia zdradzać, bo na tym polegała zabawa! Pod koniec tygodnia dzieci miały zgadywać, kto był ich tajemniczym przyjacielem.

Oskar wylosował Maję i pomimo, że bardzo ją lubił, nie mógł wymyślić sposobu, w jaki mógłby być dla niej szczególnie miłym! Czy Oskarowi uda się pomóc Mai? Kogo wylosował Filip? Z kim zaprzyjaźniła się Zuzia? Tego wszystkiego (i wiele innych ciekawych wydarzeń) dowiecie się, jeśli przeczytacie książkę Klasa 1b. Tajemniczy przyjaciel.

Helena Bros, autorka książki Klasa 1b. Tajemniczy przyjaciel, napisała bardzo ciepłą i mądrą opowieść wprost ze szkolnej ławki. Czasem trudno, zwłaszcza na początku roku szkolnego, nawiązać miłe i koleżeńskie relacje ze wszystkimi dziećmi w klasie. Szczególnie, jeśli dzieci znają się lepiej (np. wcześniej chodziły do tego samego przedszkola czy mieszkały w bloku obok) lub gorzej (bo np. chodziły do przedszkola blisko pracy rodziców, a nie blisko domu). Pomysł z tajemniczym przyjacielem jest bardzo prosty, a przy tym genialny. Myślę, że większość nauczycielek w klasach pierwszych (ale i kolejnych także), jeśli tylko przeczyta tę książkę, wykorzysta ten sposób w swojej grupie 😉

Opowiadanie o klasie 1b zostało napisane dość prostym językiem. Czcionka jest wyraźna i całkiem duża. Uczniowie klas pierwszych spokojnie mogą trenować na tej książce umiejętność czytania. Dodatkowym atutem tej lektury jest to, iż opowiadanie naprawdę przyjemnie się czyta, jest ciekawe i jestem przekonana, że zainteresuje małych uczniów!

Ilustracje wykonała Christel Ronns. Są one zabawne, barwne i po prostu ładne. Ponadto zdecydowanie podkreślają i uzupełniają tekst, co jest bardzo ważne przy samodzielnym czytaniu u dzieci, które jeszcze nie opanowały tej umiejętności, ale dopiero ją doskonalą!

20160126_175151

20160126_175206

Pierwszaki (i nie tylko 😉 ) zapraszam do wspólnej zabawy z klasą 1b! Warto 😉

20160126_175137Helena Bross, Klasa 1b. Tajemniczy przyjaciel, Wydawnictwo Debit: Bielsko – Biała 2015.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s